Samen voor de Voedselbank (OT)

Praat in het gratis forum over alles dat met gratis producten te maken heeft.
Plaats reactie
Lois
Has thanked: 10 times
Been thanked: 21 times

Samen voor de Voedselbank (OT)

Bericht door Lois »

http://frame.bloglovin.com/?post=466054 ... g=10132569

Ik heb het niet snel op mijn blog over goede doelen of inzamelingsacties voor wat dan ook. Maar dit vind ik iets waar ik wel over moet schrijven. Niet omdat ik er zelf mee te maken heb, want dat is niet zo, maar wel omdat ik vind dat we iets goeds moeten doen voor de mensen in Nederland die het slechter hebben dan jij en ik. Laten we elkaar helpen, samen voor de Voedselbank!

Ik woon zelf in Noord-Brabant en op Omroep Brabant zag ik laatst een oproep voorbij komen op tv: Samen voor de Voedselbank. Van 7 t/m 18 december kan je op verschillende inzamelingsplekken levensmiddelen brengen die naar de Voedselbank gaan. Dit geldt niet alleen voor de provincie Brabant, maar voor heel het land. Want in december komen regionale omroepen gezamenlijk in actie!

Via mijn werk heb ik al meerdere mensen ontmoet die wel van de Voedselbank afhankelijk zijn. Ik vind het schrijnend, terwijl ik heel decadent bij een pick up point mijn boodschappen haal nadat ik ze online heb besteld, zijn er mensen die met een minimum loon rond moeten komen. Terwijl er miljarden euro's naar weet ik veel wat voor onzin dingen gaan via de regering, is er juist heel veel armoede in Nederland. Als we nou allemaal iets doneren, al is het maar één blik knakworstjes bijvoorbeeld, zodat we met zijn allen deze mensen een mooie kerst kunnen geven, dat is toch prachtig?

Vorig jaar heb ik voor het eerst iets gedoneerd aan de Nederlandse Voedselbanken. Door mee te doen met de Q-Santa Run van Q-Music, daarmee wordt er voor elke loper gedoneerd aan de Voedselbank. Ook dit jaar kan je weer mee doen op 19 december, door een funrun van 5km te lopen dwars door de WinterEfteling. Het is ontzettend tof om dit te doen, al sla ik het dit jaar over vanwege mijn zwangerschap.

Dit is geen gesponsord artikel, ik wil alleen een klein beetje aandacht geven aan de miljoen mensen die onder de armoedegrens leven en de 94.000 mensen die bij de Voedselbank hun boodschappen halen. 94.000 mensen die we een klein beetje geluk kunnen geven. Doe jij mee?

Ik ga van de week naar een inzamelpunt om iets in te leveren. Iets wat ik kan missen of juist extra ga kopen voor deze actie. Wil jij ook mee doen? Kijk dan even op de website Samen voor de Voedselbank.

http://samenvoordevoedselbank.nl/
Groetjes, Lois
peggy-sue

Re: Samen voor de Voedselbank (OT)

Bericht door peggy-sue »

Goed dat je hier aandacht voor vraagt Lois. Ik heb even een kijkje genomen op de website maar helaas kan ik bij mij in de buurt geen inzamelpunt vinden (zuid holland zuid). Wel een heel goed initiatief.

Kort geleden waren wij in een supermarkt in Frankrijk en daar stonden vrijwilligers plastic tasjes uit te delen met daarbij een boodschappenlijstje. Mijn frans is niet zo best maar ik begreep al gauw de bedoeling. We hebben dus naast onze eigen boodschappen wat spulletjes voor de voedselbank bijeen gezocht en afgerekend. Fijn om zo een kleine bijdrage te kunnen leveren.
UtrechtseBert

Bericht door UtrechtseBert »

peggy-sue schreef:
Kort geleden waren wij in een supermarkt in Frankrijk en daar stonden vrijwilligers plastic tasjes uit te delen met daarbij een boodschappenlijstje. Mijn frans is niet zo best maar ik begreep al gauw de bedoeling. We hebben dus naast onze eigen boodschappen wat spulletjes voor de voedselbank bijeen gezocht en afgerekend. Fijn om zo een kleine bijdrage te kunnen leveren.
Wat jij beschrijft gebeurd hier bij de Appie vrij regelmatig. Ze staan daar zeker 2 tot 3 keer per jaar om levensmiddelen in te zamelen.
Famke
Has thanked: 44 times
Been thanked: 42 times

Bericht door Famke »

Ik heb een flink aantal producten van gta's deze week ingeleverd bij een inzamelingspunt voor de lokale voedselbanken inzameling van de lokale omroep hier, maar ze staan er inderdaad wel vaker in de loop van het jaar. Officieel willen ze dat je graag producten koopt die 1+1 gratis zijn ed, maar een goede maaltijdsoep ed moeten ze toch ook wel op prijs kunnen stellen?

@Peggy-sue is misschien van Tv west een inzamelingspunt bij jou in de buurt? http://www.omroepwest.nl/nieuws/3007861 ... rd-op-hebt en http://www.omroepwest.nl/voedselbank/inzamelpunt
erwinenmarloes

Bericht door erwinenmarloes »

De producten van de GTA die ik niet gebruik, lever ik ook een paar x in bij de voedselbank.
Wanneer ze met karren bij de AH staan om spullen op te halen, koop ik vaak nog wat extra's. Kleine blikjes tomatenpurree bijvoorbeeld, en dan direct 10 stuks ofzo. Kost je bijna niets en je doet er 10 mensen plezier mee.
Karin

Bericht door Karin »

goede actie wij leveren ook etenswaren in elk jaar bij iemand die het via kerk verzameld geeft altijd goed gevoel!
monique33
Has thanked: 22 times
Been thanked: 1 time

Bericht door monique33 »

Goed dat jullie het even opnoemen, ik ga hier eens door de kasten heen wat blijft liggen; kunnen we vast een ander blij mee maken!
peggy-sue

Bericht door peggy-sue »

@Peggy-sue is misschien van Tv west een inzamelingspunt bij jou in de buurt? http://www.omroepwest.nl/nieuws/3007861 ... rd-op-hebt en http://www.omroepwest.nl/voedselbank/inzamelpunt[/quote]

Nou Famke, de inzamelingspunten van tv west zijn zo te zien allemaal ten noorden / westen van Rotterdam. Wij wonen tussen Rotterdam en Dordrecht. Maar niet getreurd, toevallig zag ik vandaag op een kerstmarkt dat de kerken hier in het dorp (ook onze eigen kerk, maar dat had ik nog niet meegekregen) ook kerstpakketten e.d. inzamelen. Dus ik ga maar eens op zoek in de voorraadkast :D
Famke
Has thanked: 44 times
Been thanked: 42 times

Bericht door Famke »

Jammer voor Tv West, maar des te fijner voor je kerk. :)
Plaats reactie