Woolsocks

Praat in het gratis forum over alles dat met gratis producten te maken heeft.
vak2012
Berichten: 42
Lid geworden op: do 07 nov 2019, 20:59

Re: Woolsocks

Bericht door vak2012 »

Ik wil toch nog even waarschuwen voor het koppelen van je bank aan zowel woolsocks en scoupy.

Scoupy heeft redelijk recent een datalek gehad, al was dit wel voordat de koppelfunctie bestond.

Bedenk je goed hoe interessant Scoupy nu is om te hacken als je dan ook nog inzicht in bankgegevens kan krijgen.

Met de koppeling zet je als het ware het slot op de deur van je bankrekening open. Dit maakt ook de weg naar spaarrekeningen makkelijker. Het zal denk ik niet lang duren voordat criminele hackers een manier vinden om via die weg iemand geld afhandig te maken of te kiezen bij wie ze aan de deur komen omdat er iets te halen valt.

Je krijgt een fooi voor data die over een tijdje voor grof geld verkocht gaat worden, want dat is natuurlijk allemaal waar dit echt om draait. Niet om jou blij te maken of te belonen.

Ik werk er niet aan mee.
Miranda
Berichten: 1332
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 18:50

Re: Woolsocks

Bericht door Miranda »

vak2012 schreef: zo 29 jan 2023, 17:39 Ik wil toch nog even waarschuwen voor het koppelen van je bank aan zowel woolsocks en scoupy.

Scoupy heeft redelijk recent een datalek gehad, al was dit wel voordat de koppelfunctie bestond.

Bedenk je goed hoe interessant Scoupy nu is om te hacken als je dan ook nog inzicht in bankgegevens kan krijgen.

Met de koppeling zet je als het ware het slot op de deur van je bankrekening open. Dit maakt ook de weg naar spaarrekeningen makkelijker. Het zal denk ik niet lang duren voordat criminele hackers een manier vinden om via die weg iemand geld afhandig te maken of te kiezen bij wie ze aan de deur komen omdat er iets te halen valt.

Je krijgt een fooi voor data die over een tijdje voor grof geld verkocht gaat worden, want dat is natuurlijk allemaal waar dit echt om draait. Niet om jou blij te maken of te belonen.

Ik werk er niet aan mee.
Eens!!
Gebruikersavatar
AmeGrunn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 22:48

Re: Woolsocks

Bericht door AmeGrunn »

Zijn Scoupy en Woolsocks van hetzelfde bedrijf?
De cashback acties lijken vrijwel identiek.
kuikentje
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 24 nov 2014, 18:51

Re: Woolsocks

Bericht door kuikentje »

Bankrekening koppelen vind ik echt een behoorlijke inbreuk op je privacy.
Mocht er een keer een lek komen dan ligt zo goed als je hele leven bloot van loon tot aan behandelingen, uitgaves, vaste lasten en alle plekken waar je bent geweest omdat je met de pin hebt betaald. :shock:
En dat voor wat iets van 10 euro per jaar?
Gebruikersavatar
AmeGrunn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 22:48

Re: Woolsocks

Bericht door AmeGrunn »

Ik krijg een beetje het gevoel dat zowel Scoupy als ook Woolsocks van hetzelfde bedrijf zijn.
Ik had per ongeluk dezelfde bon bij zowel de ene al ook de andere ingediend, eerst Woolsocks, dan Scoupy. Woolsocks keurt het snel goed, Scoupy keurde al met de vermelding dat de bon al gebruikt is. Zowel Woolsocks als ook Scoupy lijken dus gebruik te maken van dezelfde database.
Waarbij je bij Scoupy lang moet wachten voordat je het tegoed hebt en het kan uitbetalen (bij mij vaak 2 dagen), lijkt het bij Woolsocks binnen een paar uur te gebruiken.
liamito
Berichten: 806
Lid geworden op: ma 24 nov 2014, 12:21

Re: Woolsocks

Bericht door liamito »

AmeGrunn schreef: vr 10 mar 2023, 12:48 Ik krijg een beetje het gevoel dat zowel Scoupy als ook Woolsocks van hetzelfde bedrijf zijn.
Afbeelding
Madelon
Berichten: 227
Lid geworden op: za 26 jun 2021, 09:16

Re: Woolsocks

Bericht door Madelon »

vak2012 schreef: zo 29 jan 2023, 17:39 Ik wil toch nog even waarschuwen voor het koppelen van je bank aan zowel woolsocks en scoupy.

Scoupy heeft redelijk recent een datalek gehad, al was dit wel voordat de koppelfunctie bestond.

Bedenk je goed hoe interessant Scoupy nu is om te hacken als je dan ook nog inzicht in bankgegevens kan krijgen.

Met de koppeling zet je als het ware het slot op de deur van je bankrekening open. Dit maakt ook de weg naar spaarrekeningen makkelijker. Het zal denk ik niet lang duren voordat criminele hackers een manier vinden om via die weg iemand geld afhandig te maken of te kiezen bij wie ze aan de deur komen omdat er iets te halen valt.

Je krijgt een fooi voor data die over een tijdje voor grof geld verkocht gaat worden, want dat is natuurlijk allemaal waar dit echt om draait. Niet om jou blij te maken of te belonen.

Ik werk er niet aan mee.
Ik kan nu niet meer op de Scoupy app, krijg een scherm met

de vernieuwde Scoupy app

Mijn account instellen

En dan moet ik de voorwaarden van Woolsocks en Orange Buddies accepteren.

Hebben meer mensen dit en wat is verstandig ?
Chrisje9999
Berichten: 475
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 23:41

Re: Woolsocks

Bericht door Chrisje9999 »

Ik kan nog steeds gewoon in mijn Scoupy app, is niets aan veranderd.

Madelon schreef: zo 02 apr 2023, 09:48
vak2012 schreef: zo 29 jan 2023, 17:39 Ik wil toch nog even waarschuwen voor het koppelen van je bank aan zowel woolsocks en scoupy.

Scoupy heeft redelijk recent een datalek gehad, al was dit wel voordat de koppelfunctie bestond.

Bedenk je goed hoe interessant Scoupy nu is om te hacken als je dan ook nog inzicht in bankgegevens kan krijgen.

Met de koppeling zet je als het ware het slot op de deur van je bankrekening open. Dit maakt ook de weg naar spaarrekeningen makkelijker. Het zal denk ik niet lang duren voordat criminele hackers een manier vinden om via die weg iemand geld afhandig te maken of te kiezen bij wie ze aan de deur komen omdat er iets te halen valt.

Je krijgt een fooi voor data die over een tijdje voor grof geld verkocht gaat worden, want dat is natuurlijk allemaal waar dit echt om draait. Niet om jou blij te maken of te belonen.

Ik werk er niet aan mee.
Ik kan nu niet meer op de Scoupy app, krijg een scherm met

de vernieuwde Scoupy app

Mijn account instellen

En dan moet ik de voorwaarden van Woolsocks en Orange Buddies accepteren.

Hebben meer mensen dit en wat is verstandig ?
koekje
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 06 okt 2014, 22:16

Scoupy overgenomen door Woolsocks ??

Bericht door koekje »

Chrisje9999 schreef: ma 03 apr 2023, 18:49 Ik kan nog steeds gewoon in mijn Scoupy app, is niets aan veranderd.
Ik kan nu niet meer op de Scoupy app, krijg een scherm met

de vernieuwde Scoupy app

Mijn account instellen

En dan moet ik de voorwaarden van Woolsocks en Orange Buddies accepteren.

Hebben meer mensen dit en wat is verstandig ?
[/quote]

Scoupy is overgenomen door Woolsocks. Het lijkt er op dat naar scoupy nog blijft bestaan maar het lijkt er ook op dat ze bezig zijn om iedereen met Scoupy app over te zetten naar nieuwe Scoupy app met Woolsock voorwaarden.
Het lijkt er op dat de alle gebruikers niet in 1 keer omgezet worden maar steeds een aantal.
@Chrisje9999 Wees blij dat je nog niet aan de beurt bent, komt vast nog wel.

Let goed op bij overzetten, bij het overzetten wordt je zoveel mogelijk gepusht om je bankrekening te koppelen.

De onderzoeken / vragen lijsten waarbij je punten op je spaarkaart kon verdienen lijken ook te zijn verdwenen in de nieuwe scoupy app.
Dus weg reeds gespaarde punten??

En last but not least, je krijg weer mails om toch vooral maar je bankrekening te koppelen.

:?: :?: :?:
Laatst gewijzigd door koekje op zo 23 apr 2023, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
indy777
Berichten: 228
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 08:00

Re: Woolsocks

Bericht door indy777 »

Ik doe al jaren mee met Scoupy, de laatse paar kee moest ik wél mezelf het geld uitkeren, stond in het scoupy spaarpotje,maar ik heb nooit iets met mijn bankrekening hoeven doen. Of doen zij dat ? Als ik mn bannkrekening moet koppelen zeg ik Scoupy op ! :roll:

Ow haha, ik open net de app en krijg te zien "Scoupy is vernieuwd , welkom terug" . Na het instellen van een pincode kom ik even later iets met Budgetbakers die mijn account veilig gaan koppelen.... ik dacht het niet ! , haha..jammer... ooit was Scoupy top, ik ga me uitschrijven.
Plaats reactie