Jumbo vers is vers 2017

Praat in het gratis forum over alles dat met gratis producten te maken heeft.
marjootje83
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 05 okt 2014, 21:13

Re: Jumbo vers is vers 2017

Bericht door marjootje83 »

Ik denk wel dat als steeds meer mensen dit gaan doen, Jumbo vanzelf de regeling aanpast.
Zo was het eerst de dag van morgen... Fruit, een hele tas, nu nog 1 product.
Door dit forum denk ik wel dat dit juist ervoor zorgt dat dadelijk niet meer kan wat nu kan.
Miss boodschap
Berichten: 184
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 15:08

Re: Jumbo vers is vers 2017

Bericht door Miss boodschap »

Joh maak je niet zo druk :-)
Dat die regels zijn verandert heeft helemaal niets met dit topic te maken.

En zoals je in mijn vorige reactie kan lezen ben ik juist blij dat Jumbo de regels heeft aangepast en hopelijk nogmaals zal doen.

Want er werd en wordt veel te veel goed eten verspild en anno 2017 kan dat eigenlijk gewoon niet meer en dat begint Jumbo zelf
gelukkig ook te beseffen.
Estherp
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 12 aug 2016, 21:52

Re: Jumbo vers is vers 2017

Bericht door Estherp »

Van de week was ik 's avonds bij de Jumbo en er werden 60 pakken melk uitgehaald en 15 a 20 grote pakken verse zalm.
Allemaal met de datum van de volgende dag. Ik vroeg of dat naar de voedselbank ging maar de Jumbo medewerker zei nee hoor, alles gaat hier in de prullenbak.
Ik vind dat best schokkend..... ze gooien dus liever voedsel weg dan dat ze het weggeven??!! Ik heb begrepen dat de voedselbank geen eten (bijna) op de datum neemt maar toch.... Als ik iets gratis mag meenemen zijn er ook cassieres (met name de oudere) die lopen te zuchten en met hun ogenrollen :roll: .... Beetje gekke reactie, zij gooien het liever weg dan dat ze het weggeven. En ze merken dit echt niet aan hun loonstrookje
enweereentje
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 26 apr 2017, 01:33

Re: Jumbo vers is vers 2017

Bericht door enweereentje »

Ja, jumbo is al vele jaren erg duurzaam bezig. In plaats van dat ze het gewoon afprijzen, net als andere supermarkten. Alleen de franchisers doen dat nog weleens, maar eigen filialen dus niet.

Als je bedenkt hoeveel er gewoon weggegooid wordt, is dat gewoon totaal van de zotte. Hou het voorzichtig op 10 pakken per dag. Maal 500+ filialen heb je het alleen aan zuivel al aan 5000 pakken per dag dat zo even de kliko ingaat. Daar hebben die lieve koeien toch hard voor moeten werken om dat te maken. En dan te bedenken dat het voorheen 2 dagen voor die tht-datum al uit het schap gehaald werd.

En is het bedorven? Nee, dat duurt nog wel een week, of twee want het is allemaal gepasteuriseerd.

Belachelijk vind ik het, van mij mag de overheid hier echt sancties opzetten. Mja, diezelfde overheid zorgt ervoor dat ze het wegmikken, want het zal ongetwijfeld ook wel met afschrijving te maken hebben en moet fiscaal gezien natuurlijk wel allemaal kloppen.
Miss boodschap
Berichten: 184
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 15:08

Re: Jumbo vers is vers 2017

Bericht door Miss boodschap »

Ik had gisteren voor ruim 45 euro aan verse zalm gratis gekregen.
Allemaal met de datum van die dag.
Was er onwijs blij mee, maar als het voor de helft was geweest had ik het ook meegenomen.
ItsallintheGame
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 apr 2017, 10:24

Re: Jumbo vers is vers 2017

Bericht door ItsallintheGame »

Ik vind dat met die korting sticker nou niet echt geweldig, hier hebben ze een x aantal kerken die hier de spullen van de volgende dag eruit mogen halen en laat ik nou net werken bij een soort buurthuis\ondernemers centrum waar èèn van die kerken kerkt hha 8-) 8-)
josje
Berichten: 66
Lid geworden op: za 11 okt 2014, 15:50

Re: Jumbo vers is vers 2017

Bericht door josje »

Bij het zoeken naar Jan pannenkoeken, kwam ik tot de ontdekking dat de desbetreffende pannenkoeken, nog maar twee dagen houbaar waren. Één verpakking gekocht, zodat ik mee kon doen met de geld terug actie. De volgende dag terug gegaan en ja hoor, acht verpakkingen Jan pannenkoeken gevonden, met de datum van die dag. Bij de zuivel kwam ik ook nog een pak melk met de datum van die dag tegen. Je begrijpt natuurlijk wel wat we die avond gegeten hebben :D De overige pannenkoeken in de vriezer gelegd en van de melk toetjes gemaakt. Toch weer voor bijna €19,- minder aan eten weggegooid.
enweereentje
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 26 apr 2017, 01:33

Re: Jumbo vers is vers 2017

Bericht door enweereentje »

Niet alleen producten op de datum mag je zo meenemen. Ook als de prijs onjuist is op het schap.
Ontbijtspek gerookt, 175gram, voorverpakt. Stond hier op het schap voor 0,81 euro. In de kassa voor 0,99 euro. Krijg je dus ook gratis mee.
Miss boodschap
Berichten: 184
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 15:08

Re: Jumbo vers is vers 2017

Bericht door Miss boodschap »

Josje, ik krijg gewoon honger van jouw post. Echt heerlijk, pannenkoeken, en wel zo veel!.

En inderdaad als de prijs niet klopt dan is het artikel ook gratis. Heb ik heel vaak, ik gebruik ook graag de handscan dan zie je gelijk dat het niet klopt.
Gebruikersavatar
AmeGrunn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 22:48

Re: Jumbo vers is vers 2017

Bericht door AmeGrunn »

Slightly off topic, exemplarisch de VS, maar het toont aan waarom er z'on enorme voedselverspilling is een hoe het met het houdbaarheidsdatum zit.

https://www.youtube.com/watch?v=i8xwLWb0lLY

Heb overigens de pannenkoeken bij Jumbo ook met een tht van twee dagen naar aankoop gekocht. Thuis gelijk in de vriezer gedaan ...
Plaats reactie