Welkom op het forum

Praat in het gratis forum over alles dat met gratis producten te maken heeft.
Jo12
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 07:59

Re: Welkom op het nieuwe forum

Bericht door Jo12 »

De icoontjes voor het topic. Als ze rood zijn, dan zijn er ongelezen berichten. Heb je ze gelezen, en ga je weer terug naar het overzicht, dan zijn ze blauw.
forum.jpg
forum.jpg (186.62 KiB) 12968 keer bekeken
Gebruikersavatar
ikka
Berichten: 1449
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 23:50

Re: Welkom op het nieuwe forum

Bericht door ikka »

Volgens mij bedoelt Sophie100 het icoontje helemaal rechts naast de naam van een forumlid.
Jo12
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 07:59

Re: Welkom op het nieuwe forum

Bericht door Jo12 »

Ooooh ik snap nu wat de vraag was :D Ik heb ook ingesteld dat de nieuwste berichten in elk topic bovenaan staan. Dat moet je aanpassen in de instellingen.

Ga naar gebruikerspaneel, dan tabblad 'foruminstellingen', dan 'Wijzig weergave-instellingen'. En onderaan kan je dan kiezen voor aflopend of oplopend.
Gebruikersavatar
Lois
Berichten: 2069
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 21:26

Re: Welkom op het nieuwe forum

Bericht door Lois »

Ja, dat van de rode snap ik maar het "probleem" is dat je dan toch weer terug moet om het volgende toppic te lezen.
Dat was weer handig van het prikbord met volgende/vorige
Groetjes, Lois
Free
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 10:14

Re: Welkom op het nieuwe forum

Bericht door Free »

Beste beheerder,

Is het mogelijk om voor zowel de onderwerpen als de berichten de nieuwst boveaan/ vooraan te zetten zonder dat je ingelogd bent?

Nu is het zo dat als je niet ingelogd bent dat je de onderwerpen inderdaad nieuwste waarop is gereageerd bovenaan komt te staan.

Maar voor de berichten is het zo dat als je niet ingelogd bent dat je juist de oudste bericht bovenaan/ vooraan ziet.

Het probleem voor de berichten wordt inderdaad opgelost door het bij je instellingen aan te passen maar de aangepaste weergave geldt dan alleen voor als je ingelogd bent. Dus dan moet ik of continue ingelogd zijn of elke keer inloggen.

Het zou fijn zijn als voor zowel de onderwerpen als de berichten standaard al dezelfde instelling gelden namelijk aflopend zonder dat je bent ingelogd.

Hoop dat het lukt! Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Lois
Berichten: 2069
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 21:26

Re: Welkom op het nieuwe forum

Bericht door Lois »

@ Free, volgens mij is dit niet mogelijk.
Ik heb al jaren met zo'n forum gewerkt en alleen als je ingelogd ben kun je zien welke berichten "nieuw"zijn.
Maar dat inloggen is toch niet zo'n probleem?
Je kan een vinkje aanzetten van log mij automatisch in.
Groetjes, Lois
marjolein
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 06 okt 2014, 21:03

Re: Welkom op het nieuwe forum

Bericht door marjolein »

Ik wil even waarschuwen voor dat andere forum. Reacties daar worden gewoon schaamteloos aangepast naar de wens van de beheerder.
Het moge wel duidelijk zijn dat de beheerder van dat andere forum Gino is (met dat Jumbo topic).
Ook wel heel toevallig dat de beheerder van dat forum zich vandaag hier registreerde en meteen een hele berg spam met obscene plaatjes volgt. De vaste prikker herkent deze trieste spamposts ten tijde van die AH bonnen kwestie jaren geleden, en 3x raden wie er verantwoordelijk was voor de AH bonnen kwestie? Juist ja, Gino... is natuurlijk allemaal toeval dit.
Die post van mij op het andere forum over een zogenaamde xgratis ban hier is dus niet van mij, de post heeft de beheerder aldaar flink aangepast, dat zijn dus niet mijn woorden, echt triest dit!

Edit: voor degenen die het andere forum al bezocht heeft, het Jumbo topic is plots verwijderd, even verdoezelen wie de beheerder is... te laat!
Albert
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 06 okt 2014, 21:22

Re: Welkom op het nieuwe forum

Bericht door Albert »

Beheerder, zie even uw email.

Marjolein registreert zich hier dus om even iemand zwart te gaan maken. Dat kan toch niet...
Free
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 10:14

Re: Welkom op het nieuwe forum

Bericht door Free »

Lois schreef:@ Free, volgens mij is dit niet mogelijk.
Ik heb al jaren met zo'n forum gewerkt en alleen als je ingelogd ben kun je zien welke berichten "nieuw"zijn.
Maar dat inloggen is toch niet zo'n probleem?
Je kan een vinkje aanzetten van log mij automatisch in.
@Lois. Dank voor je reactie maar dit is niet wat ik bedoel.
Ik kan makkelijk zien wat de nieuwe berichten zijn.

Echter, het gaat mij om de volgorde van de berichten.

Als je niet bent ingelogd en je klikt op een onderwerp dan zie je de oudste bericht bovenaan. Bijvoorbeeld bij lekker in het leven boekje moet je zelf dan naar blz 4 klikken om de nieuwste bericht te kunnen lezen.

Maar bij de onderwerpen staat automatisch de meeste recente onderwerp die is aangepast bovenaan.

Dus ik vroeg mij af: als voor alle onderwerpen ook de nieuwste bovenaan staat; zou dit met de techniek van 2014 dit ook niet kunnen worden ingesteld voor de berichten?

Misschien kan je even zonder in te loggen ff kijken dan begrijp je misschien wat ik bedoel.

Maar goed, wat niet kan dat kan dan niet. Maar de nieuwe forum ziet er zo mooi uit en ik dacht alle dingen die kunnen worden aangepast die het lezen net wat makkelijker maken is alleen maar mooi meegenomen, dacht ik zo
Chrisje9999
Berichten: 475
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 23:41

Re: Welkom op het nieuwe forum

Bericht door Chrisje9999 »

@ free

Je kunt ook inplaats van het bericht meteen op de pagina klikken.
In de regel van het bericht staat ook hoeveel pagina's er al zijn, als dat er 4 zijn kun je in plaats van op bericht op 4 klikken en ben je meteen op het laatste bericht.
Plaats reactie