Groene Kneusjes box (Tip)

Praat in het gratis forum over alles dat met gratis producten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lois
Berichten: 2070
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 21:26

Groene Kneusjes box (Tip)

Bericht door Lois »

https://www.vakervrolijk.nl/groene-kneu ... box-review

Ik bestelde een Groene Kneusjes Box bij Plantje.nl

Laatst werd ik op Instagram gigantisch beïnfluenced. Melissa liet zien dat ze voor een Groene Kneusjes Box had besteld bij Plantje.nl. Haar hele tafel stond vol met planten die ze voor maar € 17,50 had besteld. En het leuke is: de planten zijn allemaal “kneusjes”. Ze mankeren iets, waardoor ze niet zomaar verkocht kunnen worden. Maar dat maakt de planten er natuurlijk niet minder leuk op. Je raadt vast al wat er een uur later gebeurde: ook ik mikte pijlsnel een Groene Kneusjes Box van Plantje.nl in mijn digitale winkelmandje. Was het wat? En wat zat er allemaal in?
De Groene Kneusjes Box van Plantje.nl – wat is dat?

Met de Groene Kneusjes Box maak je niet alleen jezelf gelukkig, maar doe je ook nog eens iets goeds voor de kwekers. Kwekers moeten nogal wat planten weggooien die een schoonheidsfoutje hebben. Eén verkleurd takje of mank blaadje en de plantjes belanden al in de kliko. Zonde natuurlijk! Daarom onderschept Plantje.nl deze kneusjes net voordat ze op de stort terechtkomen en stopt ze in een doos. De Groene Kneusjes Box dus! De inhoud verschilt per doos, maar elke doos heeft volgens de site een waarde van zo’n € 50,- tot € 60,- in totaal. Dat terwijl je er maar € 17,50 (+ verzendkosten) voor betaalt.

Tja, dat moest ik natuurlijk zelf proberen. Niet omdat ik nog geen planten in huis heb (integendeel!), maar wel omdat je van planten nooit genoeg hebt. En omdat ik stiekem wel in ben voor een verrassing. Zeker als het een groene verrassing is. En al helemaal als het een doos vol met groene verrassingen is.

Dit artikel is niet gesponsord trouwens. Ik ben gewoon heel enthousiast en heb zo’n vermoeden dat er nog wel meer mensen zijn die hier minstens zo enthousiast van worden als ik.

Een doos vol planten

Vrijdag was het dan zover. De hele dag keek ik al uit naar het moment dat de deurbel zou gaan. Om half vier stond er dan eindelijk een grote doos op mij te wachten in de hal. Omdat mijn vriend ook een Groene Kneusjes Box had besteld, besloten we de dozen vanaf afstand met elkaar te unboxen via videobellen. Een grote glimlach verscheen direct op mijn gezicht toen ik de kleppen van de doos openden. Zo veel planten! Het waren er in totaal maar liefst 13, waaronder een paar joekels. Wat een feest!
groene kneusjes box review

En wat zat erin?

Een kwartier later stond mijn woonkamer vol met planten (en was de vloer flink bezaaid met aarde, maar dat terzijde). Bij de meeste planten kon ik niet eens een schoonheidsfoutje ontdekken. Een van de vetplanten miste een klein hoekje, maar verder heb ik oprecht geen idee waarom deze planten “kneusjes” zouden zijn. Alleen maar mooi dus!

Hierboven zie je mijn buit. Overigens is op deze foto lastig te zien hoeveel het eigenlijk is. Je moet je voorstellen dat de dieffenbachia (de geel/groene plant rechts) een flinke plant is en dat er dus nog 12 andere planten naast staan. Die grote doos was dus echt volledig gevuld met planten en niet met lucht.

Review Groene Kneusjes Box van Plantje.nl

Mijn oordeel over de inhoud van de doos? Daar kan ik kort over zijn: fantastisch! Voor heel weinig geld krijg je dus echt héél veel mooie planten. Kleintjes, maar ook grote planten van zo’n 40 centimeter hoog. De planten zien er allemaal heel netjes uit en zijn – zoals Plantje.nl ook belooft – intact en springlevend. Een paar plantjes waren niet helemaal mijn ding, maar bijna alles in de doos geef ik met liefde een plekje in mijn huis.

Het zijn zelfs zo veel planten dat ik nog goed moet nadenken waar ik ze allemaal ga neerzetten. Ook moet ik maar eens een paar plantenpotten gaan bestellen om de planten kwijt te kunnen, maar dat vind ik gelukkig geen straf om naar op zoek te gaan.

Welke planten zaten er allemaal in?

Nu ben je vast net zo nieuwsgierig naar de inhoud van de doos als ik toen ik de kleppen openvouwde. Ik zal je de plantjes een voor een laten zien.

4 mini-plantjes
Hoe schattig zijn deze groene mini’s? Vooral de vetplant vind ik erg mooi, maar de plantjes met vrolijke blaadjes zijn ook nogal mijn ding. De roze al helamaal natuurlijk. Weet iemand trouwens hoe deze plantjes heten? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Varen Asplenium
Deze varen is absoluut een van mijn lievelingsplanten uit de doos. Niet voor niets heb ik hem een prominente plek op mijn bijzettafeltje gegeven.

Dieffenbachia en klimop
De dieffenbachia rechts vind ik zo’n mooi ding. Omdat dit een van de weinige giftige planten is waar Pippa weleens aan snuffelt, heb ik hem maar een plekje bovenop op de hoge kast gegeven.

Daarnaast staat de klimop die in de doos zat. Wat een leukerd! Ik heb helaas al eerder twee (of was het drie?) klimopplantjes laten sneuvelen, dus de levensverwachting van deze plant is in mijn huis misschien niet heel hoog. Maar ik ga mijn best doen!

Lepelplant
Van de lepelplant heb ik al twee exemplaren staan, maar een derde exemplaar sla ik zeker niet af. Ik blijf dit een mooie plant vinden. Het plantje dat ik ontving, heeft ook nog eens een heel leuk formaat. Hij staat inmiddels hoog in het raam te schitteren.

Yucca (palmlelie)
Verder zat er een palmlelie in de box. Ook hiervan heb ik er al één, maar dan een groot exemplaar. Deze mini-variant heb ik naast zijn grote soortgenoot gezet, waarvan je op de foto hierboven nog net een glimp kunt opvangen.

Nog 4 planten

Ten slotte haalde ik ook nog eens deze 4 planten uit de Groene Kneusjes Box tevoorschijn. Deze geef ik waarschijnlijk maar een liefdevol onderkomen bij iemand anders. Niet omdat ik ze allemaal niet leuk vind, maar om te voorkomen dat mijn huis in een volledig oerwoud veranderd met 13 nieuwe plantjes. Ach, hier kan ik vast iemand anders heel blij mee maken.
Review Groene Kneusjes Box – eindoordeel

Tja, wat ik van de Groene Kneusjes Box vond, is inmiddels vast wel duidelijk. Deze doos vol plantjes is wat mij betreft alle geld meer dan waard. Het is alleen al een feestje om zo’n doos vol groene verrassingen te “unboxen” (om er maar wat YouTube-taal tegenaan te gooien), maar ook de inhoud stelde me absoluut niet teleur. Mijn huis is er flink van opgefleurd. En ik zelf ook. En hopelijk de kwekers ook een beetje, want dit levert hun in deze lastige periode ook een extra zakcentje op.

Je kunt de Groene Kneusjes Box bestellen via https://www.plantje.nl/shop/groene-kneusjes-box
Deze dozen zijn blijkbaar aardig populair, dus je moet waarschijnlijk even geduld hebben voordat je jouw plantenaanwinsten in de armen kunt sluiten. Maar wat mij betreft zijn ze het wachten meer dan waard!

Kende jij dit initiatief al?
Groetjes, Lois
Gebruikersavatar
Mariken
Berichten: 81
Lid geworden op: za 16 sep 2017, 11:49

Re: Groene Kneusjes box (Tip)

Bericht door Mariken »

Hoi Lois, ik zag hem al eerder voorbijkomen, maar heb hem nu toch besteld, komt waarschijnlijk aan op mijn moeders verjaardag, er zit vast een leuk cadeautje bij! :D
Plaats reactie