kuikentje schreef:Precies dit! daar maak ik me best wel zorgen over of dat soort dingen over een aantal jaar ineens tegen je gebruikt kunnen worden. :feelings schreef:Ik vind dat Scoupy op deze manier veel te veel informatie verzameld van mensen. Het gaat steeds verder. Wat gebeurd er met die gegevens? Worden die dan doorverkocht en die verkoopt het weer door aan bijvoorbeeld een zorgverzekeraar of zo? Wat als je graag een glaasje alcohol drinkt of rookt of verzot bent op chocolade? Ik denk dat al deze gegevens uiteindelijk bij de verkeerde personen/instanties binnenkomen.
Bijv. Mevrouw kocht in het jaar 2017 te veel snacks en drank dus gaat de premie in 2020 met 30% omhoog oid
En ook zodra bedrijven merken dat mensen zo makkelijk alles over hun leven prijsgeven willen ze meer en meer.
Want echt aan de hand van boodschappen kan je precies zien hoe het met iemand gaat.
bijv :
Chocola + ijs + paracetamol + tampons oid = ongesteld
krat bier + vlees + stokbrood = bbq
gebak + snacks + frisdrank = feestje/ verjaardag
Duidelijk gezondere boodschapen = die is aan het sporten oid
Duidelijk meet snacks en weinig fruit enz = heeft het sporten opgegeven
Bouillion/ soep + fruit + tissues = ziek/verkouden
en zo kan je iemands leven behoorlijk inschatten, zelfs de hoeveelheden of je bijv voor 1 koopt of voor 2 personen of voor een gezin kunnen voor bedrijven van belang zijn.
Normaal Scoupy = prima
Ze weten ook wel dat veel mensen het kopen omdat het gratis is en daar wil ik best mijn gegevens voor geven want dat geeft nog geen levensstijl info aan bedrijven die niks met mijn leven te maken hebben
Zelf reken ik altijd de gta's apart af, even een balkje ertussen en daarna reken ik de rest van m'n boodschappen af. Ik vind het niet nodig dat ze precies weten wat ik allemaal koop.