Vanaf maandag 20 juni nieuwe Scoupy acties
Re: Vanaf maandag 20 juni nieuwe Scoupy acties
gewone artikelen zijn vaak in de supermarkt ook 50% goedkoper, soms nog meer....scoupy is heus niet meer nodig, op de manier zoals ze het nu doen, blijkbaar hebben ze genoeg gegevens verzameld van de mensen...
Tja het is voor mij zo ook niet meer aantrekkelijk. 50% korting is vaak gewoon te koop in de winkel, via Scoupy moet je er toch wat meer moeite voor doen (zo vergeet ik het nogal eens om de bon mee te nemen of ben hem kwijt). Ik vind Scoupy heel hard achteruit gaan, jammer.sjaak van de Hoek schreef:Sorry hoor , maar ik vind Scoupy steeds meer op een reclame-folder gaan lijken.
Allen met dit verschil ;
Bij een reclame krijg je meteen aan de kassa korting !
En bij Scoupy moet je de korting eerst voorschieten ,
om dan via een omweg je geld weer terug te krijgen !
-
Het is jammer voor ons, maar ik begrijp het wel. Voor fabrikanten is het een heel duur om de spullen zo gratis weg te geven en een groot deel van de gratis gebruikers komt niet bij ze terug voor herhaalaankopen, wat uiteraard de achterliggende bedoeling is. Ik denk dat ze daar inmiddels achter zijn, dat het gratis weggeven onvoldoende effect heeft voor de verkopen. Door een kleine vergoeding te vragen, bereiken ze de doelgroep die werkelijk iets voor het product over heeft en daarmee is de kans op herhaalaankopen bij die groep groter.
- tequilacin
Hoe kom je aan deze gegevens, Josje?Josje loves gratis schreef:Het is jammer voor ons, maar ik begrijp het wel. Voor fabrikanten is het een heel duur om de spullen zo gratis weg te geven en een groot deel van de gratis gebruikers komt niet bij ze terug voor herhaalaankopen, wat uiteraard de achterliggende bedoeling is. Ik denk dat ze daar inmiddels achter zijn, dat het gratis weggeven onvoldoende effect heeft voor de verkopen. Door een kleine vergoeding te vragen, bereiken ze de doelgroep die werkelijk iets voor het product over heeft en daarmee is de kans op herhaalaankopen bij die groep groter.
Ik ben bijv. wel iemand die toch wel vaker een promotioneel product dat goed bevalt, weer ga kopen.
Wij gebruiken nu bijv. al een tijd Kumar's, Frutesse Appel-Kaneel Fruitstroop, Maza Hoemoes, Bolletje Ontbijtcrackers en dan vergeet ik zeker nog enkele spullen, die we gratis hebben mogen proberen.
Overigens kun je producten die een (beperkte) houdbaarheidsdatum hebben, beter "gratis" weg geven, dan ze weg te gooien. Wie weet blijft iemand hangen die het product voorheen nog nooit gekocht had.
Scoupy is niet leuk meer.
Geen leuke 100% GTA's meer.
De aanbiedingen die zij nu hebben kun je ook gewoon in de winkels krijgen zonder gedoe met bonnen.
En dan die 0,50 nog moeten betalen, dat is het weer nét niet
Geen leuke 100% GTA's meer.
De aanbiedingen die zij nu hebben kun je ook gewoon in de winkels krijgen zonder gedoe met bonnen.
En dan die 0,50 nog moeten betalen, dat is het weer nét niet
Ik haak ook af. Ik houd van een artikel gratis te proberen. Bevalt het me dan koop ik het vaker. Maar alleen als het in de aanbieding is. Er zijn heel vaak goedkopere alternatieven.
Ik denk dat het juist goedkoper is om klanten gratis echt kennis te laten maken met je product in plaats van televisiereklame uit te zenden. Het maximale aantal is vaak ook nog beperkt, dus te kosten zijn te overzien. Bovendien vermoed ik dat het soms ook gebruikt wordt om nieuwe producten in het schap van de supermarkt te houden, want als het niet verkoopt wordt het ook niet meer ingekocht, maar als landelijk een paar duizend klanten het product kopen of soms zelf erna vragen, omdat het niet verkrijgbaar is, hebben ze hun plekje weer voor een tijdje veilig tot aan de volgende onderhandelingen.
Het is gewoon te veel moeite om voor 50 % korting of 0,50 € een ( nieuw) product aan te schaffen als je het anders niet zou kopen of zou gebruiken, dan doe ik dat liever direct bij een aanbieding in de winkel, dan kan ik ook nog zo veel kopen als ik nodig heb.
Het is gewoon te veel moeite om voor 50 % korting of 0,50 € een ( nieuw) product aan te schaffen als je het anders niet zou kopen of zou gebruiken, dan doe ik dat liever direct bij een aanbieding in de winkel, dan kan ik ook nog zo veel kopen als ik nodig heb.
Gewoon eruit pikken, wat je leuk, nodig hebt of wilt proberen. Gratis is leuk,
maar als een product € 0,50 kost, is dat op zich een prima prijs, die helaas € 0,50 minder voordeel brengt als gratis, maar wel voordeel.
De Reddy en de rijst heb ik nu niet nodig, nog voldoende staan. Stegeman prima, smaakt goed, meegedaan met een eerdere actie, dan is € 0,50 een prima prijs.
Vele kleine voordelen worden vanzelf grote bedragen.
maar als een product € 0,50 kost, is dat op zich een prima prijs, die helaas € 0,50 minder voordeel brengt als gratis, maar wel voordeel.
De Reddy en de rijst heb ik nu niet nodig, nog voldoende staan. Stegeman prima, smaakt goed, meegedaan met een eerdere actie, dan is € 0,50 een prima prijs.
Vele kleine voordelen worden vanzelf grote bedragen.
- Lois
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Ik sla deze ronde ook over, het zijn allemaal artikelen die we niet gebruiken en of heb ik nog staan (reddy)
De Stegeman vonden we erg tegen vallen, dus ook voor 0,50 ct gaan we niet doen.
Op het eind van iedere periode sturen ze vaak een enquete, ik zal het hierin ook aangeven.
Maar ik denk dat Scoupy het wel bij deze ronde gaat merken dat er veel minder inzendingen komen.
De Stegeman vonden we erg tegen vallen, dus ook voor 0,50 ct gaan we niet doen.
Op het eind van iedere periode sturen ze vaak een enquete, ik zal het hierin ook aangeven.
Maar ik denk dat Scoupy het wel bij deze ronde gaat merken dat er veel minder inzendingen komen.
Groetjes, Lois