Geblokkeerd door scoupy / woolsocks
-
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Geblokkeerd door scoupy / woolsocks
Meerdoenmetminder op Instagram maakt zelfs reclame voor woolsocks en daarbij dat zij en haar man allebei een account hebben zodat je dubbel zoveel bv wasmiddel gratis kan inslaan en daarbij een voorraad hoeveel ze wel niet hebben. Dat hun dan niet worden geblokkeerd terwijl ze het open en bloot plaatsen zelfs!?
- miss piggy
Ik geloof onmiddellijk dat de meesten met de beste bedoelingen accounts in beheer hebben en/of voor anderen kassabonnen indienen, maar waarschijnlijk is juist dat de oorzaak van de blokkades.Jacky's schreef: ↑vr 05 jan 2024, 18:02 Helaas herken ik jouw situatie, toch maar even in herhaling, men mocht meerder accounts hebben op hetzelfde adres mits andere IBAN en naw gegevens. Bij voorgaande acties was de mogelijkheid aanwezig om voor een ander persoon een gta in te dienen op dezelfde pagina.
Dit is zo onterecht vanuit Scoupy's perspectief. Nog steeds geen advies ontvangen wat wel kan bij Scoupy,
Met internetten laat je veel meer sporen achter dan alleen je IP-adres . Ook merk en soort apparaat, besturingssysteem, browser en zelfs pad dat gevolgd wordt om op een website te komen worden geregistreerd.
In de algemene voorwaarden van Scoupy (die niemand leest maar waarmee je wel akkoord gaat door een account aan te maken) staat dat het uitdrukkelijk niet is toegestaan een account op naam van een ander aan te maken en dat het de gebruiker niet is toegestaan zijn login aan derden te verstrekken.
Voorgaande wetende is het dus niet vreemd dat bij het Scoupy "fraudedetectiesysteem" alle alarmbellen afgaan als in zeer kort tijdsbestek via 1 IP-adres/apparaat (zeker als het om een telefoon gaat, die wordt zelden voor algemeen gebruik uitgeleend) op meerdere accounts wordt ingelogd om met bijna identieke kassabonnen aan dezelfde acties deel te nemen.
Voor Scoupy alle reden om het volgende uit die algemene voorwaarden in stelling te brengen.
https://scoupy.com/download/AlgemeneVoo ... menten.pdfIn aanvulling op de andere (rechts)middelen die Scoupy ten dienste staan, is Scoupy te allen tijde, zonder opgave van reden en/of voorafgaande bekendmaking en zonder op enigerlei wijze schadeplichtig of aansprakelijk te worden jegens de Gebruiker, gerechtigd om de activiteiten van Gebruiker in verband met de Dienst (tijdelijk) te beperken, op te schorten of buiten gebruik te stellen, het Account tijdelijk of blijvend te verwijderen,
bestanden, gegevens en/of materialen te verwijderen, een waarschuwing te doen uitgaan, de dienstverlening te beëindigen en te weigeren om Diensten te verlenen, in het bijzonder - maar niet daartoe beperkt - indien Gebruiker handelt in strijd met deze Algemene Voorwaarden en/of Scoupy van mening is dat handelingen van Gebruiker schade of aansprakelijkheid aan hem zelf, andere Gebruikers, derden of Scoupy kunnen toebrengen
Er mogen idd 2 accounts per huishouden worden gebruikt maar dan moet volgens eerder genoemde voorwaarden wel elke accounthouder zelf inloggen.
https://scoupy.zendesk.com/hc/nl/articl ... n-meedoen-
En het voor een ander indienen op dezelfde pagina gaat alleen op voor acties waarbij Scoupy de uitbetalingen doet, maar die niet via het Scoupy account lopen.(Hipro werd door Scoupy uitbetaald, maar indienen moest via Hipro website)
Mijn tip voor een ieder die via meerdere accounts deelneemt;
-Zorg dat als je voor jezelf met je telefoon inlogt de 2e login via een ander apparaat gaat.
- Let er op dat je kassabonnen niet identiek zijn door bv de boodschappen in andere volgorde op de band te leggen/te scannen zodat ze ook in andere volgorde op je kassabon staan, of voeg aan je eigen boodschappen iets extra's toe (bv pak melk of 'n brood) zodat bedragen anders zijn.
- Dien de bonnen op totaal verschillende tijden in (de een 's-ochtends en de andere in de middag/avond
Hopelijk hebben jullie iets aan dit hele epistel
Ik voer het voor mezelf en man in via mijn telefoon, ik wis wel steeds de app en download het dan opnieuw.
Zal dit wel goed zijn?
Zal dit wel goed zijn?
-
- Has thanked: 1 time
of loop , naar een andere zelfscan met je producten heb je een ander nummer op de bon staanmiss piggy schreef: ↑ma 08 jan 2024, 13:10Ik geloof onmiddellijk dat de meesten met de beste bedoelingen accounts in beheer hebben en/of voor anderen kassabonnen indienen, maar waarschijnlijk is juist dat de oorzaak van de blokkades.Jacky's schreef: ↑vr 05 jan 2024, 18:02 Helaas herken ik jouw situatie, toch maar even in herhaling, men mocht meerder accounts hebben op hetzelfde adres mits andere IBAN en naw gegevens. Bij voorgaande acties was de mogelijkheid aanwezig om voor een ander persoon een gta in te dienen op dezelfde pagina.
Dit is zo onterecht vanuit Scoupy's perspectief. Nog steeds geen advies ontvangen wat wel kan bij Scoupy,
Met internetten laat je veel meer sporen achter dan alleen je IP-adres . Ook merk en soort apparaat, besturingssysteem, browser en zelfs pad dat gevolgd wordt om op een website te komen worden geregistreerd.
In de algemene voorwaarden van Scoupy (die niemand leest maar waarmee je wel akkoord gaat door een account aan te maken) staat dat het uitdrukkelijk niet is toegestaan een account op naam van een ander aan te maken en dat het de gebruiker niet is toegestaan zijn login aan derden te verstrekken.
Voorgaande wetende is het dus niet vreemd dat bij het Scoupy "fraudedetectiesysteem" alle alarmbellen afgaan als in zeer kort tijdsbestek via 1 IP-adres/apparaat (zeker als het om een telefoon gaat, die wordt zelden voor algemeen gebruik uitgeleend) op meerdere accounts wordt ingelogd om met bijna identieke kassabonnen aan dezelfde acties deel te nemen.
Voor Scoupy alle reden om het volgende uit die algemene voorwaarden in stelling te brengen.https://scoupy.com/download/AlgemeneVoo ... menten.pdfIn aanvulling op de andere (rechts)middelen die Scoupy ten dienste staan, is Scoupy te allen tijde, zonder opgave van reden en/of voorafgaande bekendmaking en zonder op enigerlei wijze schadeplichtig of aansprakelijk te worden jegens de Gebruiker, gerechtigd om de activiteiten van Gebruiker in verband met de Dienst (tijdelijk) te beperken, op te schorten of buiten gebruik te stellen, het Account tijdelijk of blijvend te verwijderen,
bestanden, gegevens en/of materialen te verwijderen, een waarschuwing te doen uitgaan, de dienstverlening te beëindigen en te weigeren om Diensten te verlenen, in het bijzonder - maar niet daartoe beperkt - indien Gebruiker handelt in strijd met deze Algemene Voorwaarden en/of Scoupy van mening is dat handelingen van Gebruiker schade of aansprakelijkheid aan hem zelf, andere Gebruikers, derden of Scoupy kunnen toebrengen
Er mogen idd 2 accounts per huishouden worden gebruikt maar dan moet volgens eerder genoemde voorwaarden wel elke accounthouder zelf inloggen.
https://scoupy.zendesk.com/hc/nl/articl ... n-meedoen-
En het voor een ander indienen op dezelfde pagina gaat alleen op voor acties waarbij Scoupy de uitbetalingen doet, maar die niet via het Scoupy account lopen.(Hipro werd door Scoupy uitbetaald, maar indienen moest via Hipro website)
Mijn tip voor een ieder die via meerdere accounts deelneemt;
-Zorg dat als je voor jezelf met je telefoon inlogt de 2e login via een ander apparaat gaat.
- Let er op dat je kassabonnen niet identiek zijn door bv de boodschappen in andere volgorde op de band te leggen/te scannen zodat ze ook in andere volgorde op je kassabon staan, of voeg aan je eigen boodschappen iets extra's toe (bv pak melk of 'n brood) zodat bedragen anders zijn.
- Dien de bonnen op totaal verschillende tijden in (de een 's-ochtends en de andere in de middag/avond
Hopelijk hebben jullie iets aan dit hele epistel
Op de laptop zie ik sinds vandaag ook de aanbiedingen niet meer. Hopelijk is dit tijdelijk.
- miss piggy
Niet om de schijn van fraude tegen te gaan. Je installeert de app immers op hetzelfde apparaat.
Als je een bank-app gebruikt kun je op de website van je bank ergens bij je persoonlijke gegevens (bij ING staat dit onder instellingen/toegang tot je bankzaken) zien op welk apparaat de app is geïnstalleerd. Bij Scoupy werkt dit waarschijnlijk op eenzelfde manier.
Het lukt waarschijnlijk ook niet om met één telefoon via de app op het ene account en via website op het andere account in te loggen.
Hier wel eens beveiligingsmail ontvangen van een website omdat er met een voor hen onbekend apparaat was ingelogd.
In die mail stond behalve tijdstip en IP-adres ook het type apparaat en besturingssysteem (Android versie..) vermeld, dus die gegevens worden bij elke login meegestuurd. Advies was dan ook om als wij dit niet zelf geweest waren met spoed het wachtwoord te wijzigen. Er was in dit geval niks aan de hand maar het wordt wel in de gaten gehouden.
-
- Has thanked: 19 times
Ik was ook geblokkeerd door Scoupy, mijns inziens onterecht. Heb me er eerst heel druk om gemaakt doordat oa de wasmiddel dus niet werd uitbetaald terwijl het wel goedgekeurd was. Vanwege drukke maand besloten het deze dagen op te pakken en Scoupy weer te mailen, logde ik gisteren in en kon ik weer gewoon mijn tegoed laten uitbetalen! Dit zonder enige correspondentie van Scoupy naar mij. Tip dus; probeer het allemaal nog eens om het bedrag uit te laten betalen.
- B2B
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Wij konden van alle geblokkeerde accounts wel alles laten uitbetalen.
Maar de blokkade werd niet opgeheven.
En een aantal wasmiddelen waren niet goedgekeurd. Maar gelukkig konden die retour naar de winkel.
Sinds de blokkade, en daarna verwijderen van de accounts, niet meer meegedaan.
Nu hebben we genoeg apparaten om voor iedereen nog steeds in te kunnen dienen.
Maar het slaat gewoon nergens op. En het wordt allemaal een beetje lastig zo.
Maar de blokkade werd niet opgeheven.
En een aantal wasmiddelen waren niet goedgekeurd. Maar gelukkig konden die retour naar de winkel.
Sinds de blokkade, en daarna verwijderen van de accounts, niet meer meegedaan.
Nu hebben we genoeg apparaten om voor iedereen nog steeds in te kunnen dienen.
Maar het slaat gewoon nergens op. En het wordt allemaal een beetje lastig zo.
-
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Staat er dit op het het scherm dat jullie krijgen?
"Toegang geblokkeerd: scoupy.com heeft het Google-verificatieproces niet afgerond"
Of zal dit weer wat anders zijn?
"Toegang geblokkeerd: scoupy.com heeft het Google-verificatieproces niet afgerond"
Of zal dit weer wat anders zijn?