Tips – Faq

1. Zijn alle producten die op Xgratis.nl zijn vermeld echt 100% gratis?

We steken veel energie in het uitzoeken of een product daadwerkelijk gratis is en of er geen addertjes onder het gras zitten. Soms moet voor een product toch een kleine vergoeding worden betaald (portokosten of iets dergelijks). Als dat het geval is (wat overigens niet vaak gebeurt) zetten we dit er nadrukkelijk bij.

2. Hoelang duurt het voordat ik een product binnen heb?

De levertijd van gratis producten verschilt enorm. Sommige bedrijven laten zich van de beste kant zien en bij hen kun je je product binnen enkele dagen in huis verwachten. Andere doen het rustiger aan, waardoor dit soms enkele maanden kan duren. Een langere levertijd wordt soms bepaald doordat producten helemaal uit landen als Amerika moeten komen. Over het algemeen kun je verwachten dat een bepaald product binnen enkele weken wordt bezorgd!

3. Ik zit al zo’n lange tijd op een product te wachten dat ik een vermoeden heb dat het product niet meer aankomt, kan dit?

Helaas is het zo dat een (klein) deel van de gratis producten die men aanvraagt niet aankomt, maar in veel gevallen is het een kwestie van geduld. Als je niets ontvangt kan het zijn dat de voorraad producten bij een bedrijf door de overweldigende belangstelling is opgeraakt, of zelfs nog bijbesteld moet worden. Soms blijkt uit de gegevens dat men niet tot de juiste doelgroep behoort. Ook komt het wel eens voor dat mensen iets vergeten in te vullen waardoor het pakketje niet geleverd kan worden.
Gelukkig komt veel wel aan! Om de kwaliteit van de pagina zo hoog mogelijk te houden proberen we ook zoveel mogelijk de goede en betrouwbare links te pakken te krijgen. Dit om teleurstelling te voorkomen.

4. Krijg ik, nadat ik een product besteld heb, voortaan ongewenste reclame?

Het is duidelijk dat een bedrijf met het weggeven van gratis producten toch iets meer tot doel heeft dan alleen
maar aardig zijn. Een bedrijf geeft namelijk niet zomaar een product weg. Een paar doelen zijn: extra publiciteit,
informeren, de klant over te halen het product te kopen of de klant over te halen om van hun diensten gebruik te maken.
Daarom willen ze je wel eens een folder opsturen of iets dergelijks. Als je je telefoonnummer achterlaat kunnen ze je
misschien gaan bellen. Gelukkig laten de bedrijven het vaak bij het versturen van het desbetreffende product en zal je verder
weinig van ze horen.

5. Ik ben een link tegen gekomen die het niet doet, wat nu?

Bedrijven kunnen niet eeuwig producten gratis weggeven. Daarom houden ze er op een gegeven moment vaak mee op en veranderd
de pagina met het bestelformulier in een pagina met de mededeling ‘Page Not Found’ of zoiets. Wanneer dit het geval is
stellen we het zeer op prijs dat je dit even aan ons doorgeeft. We kunnen dan kijken of er nog op een andere manier aan het
product is te komen en anders verwijderen we de link van de pagina.

6. Is adverteren ook gratis?

Nee helaas… adverteren op www.Xgratis.nl is niet gratis. Indien je (als bedrijf) echt interesse hebt in het adverteren op
de site raden we je aan contact met ons op te nemen via het E-mailadres adverteren@xgratis.nl.

7. Andere vragen?

Heb je verder nog een belangrijke vraag, waarvan het antwoord niet op deze pagina staat vermeld? Stuur dan
gerust een E-mailtje! Dit kun je doen door hier te klikken.