Doppen sparen voor geleidehonden

Praat in het gratis forum over alles dat met gratis producten te maken heeft.
Lois
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Doppen sparen voor geleidehonden

Bericht door Lois »

Bij ons op het werk hebben wij een actie met het merk Golden Naturals (voedingssuplementen)
Tegen inlevering van de dop ontvang je 2 euro op een product van hun.
Maar alle doppen zijn welkom. ;)
En het is natuurlijk een super doel. :D

Doppen sparen
Totaal bij elkaar gespaard: 15.550,10 euro (update juni)

Wist je dat plastic doppen geld waard zijn? Althans, wel voor KNGF Geleidehonden. Dus gooi de dopjes van frisdrank en melkpakken niet weg, maar lever ze in. Je steunt niet alleen de opleiding van onze geleidehonden, maar spaart ook nog eens het milieu. Inmiddels hebben alle doppen samen al duizenden euro’s opgeleverd.

Waar kan ik doppen inleveren?

De gespaarde doppen zijn op verschillende locaties in Nederland in te leveren. Vanaf daar worden de doppen getransporteerd naar het recyclebedrijf. Per kilo ontvangt KNGF Geleidehonden een vergoeding. Het is niet mogelijk de gespaarde doppen in te leveren bij KNGF Geleidehonden. Dit zijn de locaties om doppen in te leveren:

Drenthe
Stichting Vrienden Doppenactie Noord-Nederland
Roozand 1A 9497 TD Donderen
Spaarders zijn van harte welkom om de zakken met doppen af te geven. Vanaf 10 vuilniszakken kun je ook een ophaalverzoek doen via: erikjanzuidberg@hotmail.com

Noord-Holland
Dagbesteding 's Heeren Loo
Perenhout 27 1787 RE Julianadorp
Tel: 0223-648404
Iedereen dient zich te melden bij de receptie van de dagbesteding. Op werkdagen van 09.00 tot 16.00 uur toegankelijk of op afspraak.

New York Pizza Heemstede
Raadhuisstraat 14 2101 HG Heemstede
Tel: 023-5510100
Iedereen is tijdens de openingstijden van 16.00 tot 23.00 uur welkom om de zakken met losse doppen in te leveren.

Gelderland
Familie Gussinklo
Halteweg 10 7122 MB Aalten
Tel: 0543-461257
Spaarders zijn op maandag t/m zaterdag van harte welkom om de zakken met doppen af te geven. De eerste keer graag bellen. De zakken kunnen bij de grote container gezet worden.

Noord-Brabant
Vissers Recycling B.V.
Centaurusweg 17 5015 TA Tilburg
Tel: 013-4672727
Spaarders zijn op maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur van harte welkom om zakken met doppen te legen in de container. De container staat vooraan op het bedrijventerrein. Het is verboden om de rest van het terrein te betreden!

Flevoland
Fred Muiteman
Reine Claudestraat 19 1326 JC Almere
Tel: 06-14334438
E-mail: info@cleanforte.nl
De container is gevestigd in Almere-Poort maar niet vrij toegankelijk. Neem contact op met Fred Muiteman en maak een afspraak.

Recyclingperron Almere Poort
Argonweg 81 1362 AD Almere Poort
Bij grote hoeveelheden graag eerst contact opnemen met Fred Muiteman.

Recyclingperron Almere Buiten
Vlotbrugweg 36 1332 AJ Almere Buiten
Bij grote hoeveelheden graag eerst contact opnemen met Fred Muiteman.
Blijf op de hoogte

Kom in contact met mede-spaarders en deel tips, ervaringen en successen in onze doppenactie Facebookgroep.
https://www.facebook.com/groups/Officie ... idehonden/
Lees de doppenactie nieuwsbrief nr 2-2017.
Lees ons magazine Uitgelaten.
https://www.geleidehond.nl/pagina/over- ... uitgelaten

Nog meer mensen enthousiast maken?

Er zijn flyers beschikbaar waarop de actie duidelijk wordt uitgelegd. Handig om op te hangen! Deze is beschikbaar in A4-formaat en dus geschikt om zelf te printen. Wil je zelf promotiemateriaal maken, download dan hier ons actielogo.
Wil je ons op een andere manier steunen?

Neem dan een kijkje in onze webshop of steun één van onze pups via adopteereenpup.nl.
Vragen over de doppenactie? Misschien vind je hier het antwoord

https://www.geleidehond.nl/pagina/steun ... pen-sparen
Groetjes, Lois
koekje
Been thanked: 1 time

ook voor de grote plastic dop van pot(ten) pindakaas

Bericht door koekje »

Leuke actie, volgens mij geldt het ook voor de grote plastic dop van pot(ten) pindakaas.
Mariette

Re: Doppen sparen voor geleidehonden

Bericht door Mariette »

Heel mooi idee en streven om zo diverse zaken voor KNGF te bekostigen.
Spaar zelf ook mee in Nijmegen en geef deze aan de buurvrouw en die maakt iemand anders er weer blij mee met hetzelfde doel@

Blij dat je op de mooie manier iets goeds kunt doen voor de medemens en milieu!
petra11
Been thanked: 8 times

Bericht door petra11 »

ik heb deze actie al vaker ergens zien staan
en in mijn woonomgeving staat er ergens een tonnetje bij de voordeur om doppen in te doen.
Maar ik twijfelde steeds om er aan mee te doen,
want zulke acties zijn vaak nep.
Maar deze actie is dus echt?
Als dat zo is, ga ik graag mee sparen.
zonnebloem

Bericht door zonnebloem »

Ik was in Turkije en daar stond op een hoek van een straat een enorme bak. Daar kon iedereen zijn doppen in kwijt vanaf de straat.
Waar ze daar voor spaarden weet ik niet want het stond er niet vertaald bij en ik kon het niet lezen.

Bij ons spaart een meisje en daar kan iedereen ze op school inleveren. Ook voor blindgeleide honden.
Sunny02

Bericht door Sunny02 »

Wij sparen naast doppen voor geleidehonden ook kroonkurken (bierdopjes) voor het diabetesfonds:
https://www.diabetesfonds.nl/help-mee/k ... -je-dopjes
Florence

Bericht door Florence »

Ik spaar ze ook al een hele tijd, maar goed om het weer eens onder de aandacht te brengen.
Didaatje

Bericht door Didaatje »

Jaren inzamelpunt geweest maar na alle veranderingen eind vorig jaar ben ik gestopt. Spaar nu nog wel doppen, die lever ik in bij mijn huisarts. Bij een marktkraam met dierenspullen kan je ze hier ook inleveren. Vaak ook bij grotere tweedehandswinkeltje.
Kroonkurken voor Kika, labeltjes van Pickwick thee voor rolstoelen (geloof ik) en de envelopjes van de thee gaan weer naar iemand anders. Hier dus diverse bakjes voor verschillende goede doelen.
Lois
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Bericht door Lois »

Die Pickwick labeltjes voor een rolstoel was ik ook (lang geleden) voor aan het sparen maar dat was blijkbaar toch een broodje aap, google maar
Groetjes, Lois
Didaatje

Bericht door Didaatje »

Lois schreef:Die Pickwick labeltjes voor een rolstoel was ik ook (lang geleden) voor aan het sparen maar dat was blijkbaar toch een broodje aap, google maar
Ken het broodje aap verhaal. Toch is er iemand die nog steeds spaart, kleine moeite om haar te helpen. Ken haar niet persoonlijk, spaar via via mee.
Plaats reactie