Met dit trucje krijg je ‘ALTIJD’ korting bij Starbucks

Praat in het gratis forum over alles dat met gratis producten te maken heeft.
Plaats reactie
Lois
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times

Met dit trucje krijg je ‘ALTIJD’ korting bij Starbucks

Bericht door Lois »

Wat hou ik toch van surfen op het web! Een beetje Beach boys style, maar dan zeer ver na dat tijdperk. En zo kwam ik dus een filmpje op YT tegen over hoe je altijd korting krijgt op de frappuccino’s bij Starbucks. Deze hack heeft alles te maken met belastingparadijs Nederland. Kom, we gaan er over praten!Vaak gaat het geklaag van vrienden over ‘hoe slecht het in Nederland is, met veel geblahblahblah over té veel belasting dat in dubieuze potjes verdwijnt en bij de verkeerde mensen of projecten terecht komt’ er het ene oor in, en het andere oor weer uit. Vaak verbitterd. Je betaald je belasting centjes, maar daar krijg je wel een hoop voor terug, wat je in andere landen niet zou krijgen! Dan bedoel ik bijvoorbeeld Studenten OV, voorheen studie financiering, zorgtoeslag, huurtoeslag, iets met kinderopvang en vage potjes die eens in de zoveel tijd op je bankrekening gestort worden omdat je (chronisch) ziek bent geweest. Voor artiesten en multinationals is Nederland zelfs een belasting paradijs! En zo dacht Starbucks er ook over.

Rambam

Afgelopen april was er een aflevering van Rambam op tv waar buitenlandse belastingontwijkende multinationals onder de loep worden genomen. Starbucks kwam oa aan bod met een wel heel bijzondere hack om korting te krijgen op de Frappuccino! Dit heeft kort gezegd allemaal te maken met royalties. De Frapuccino is een merk dat Starbucks geregistreerd heeft bij zichzelf in Nederland. In het onderstaande filmpje wordt deze belastingontwijkerij – als dit een woord is – besproken en gedemonstreerd hoe jij die korting kunt pakken.

Hier kun je het filmpje ook bekijken
https://www.youtube.com/watch?v=TcNpXRH0RIo

Going Dutch

Ik vraag mij af of Starbucks met het registreren in Nederland ook van de term ‘Going Dutch’ gehoord heeft. Ik vind het persoonlijk nogal awkward. Of ik pis ‘m als ik op die manier mijn Java chocolate chip Frappuccino aan de counter moet bestellen haha. Daarnaast lijkt het me ook rete irritant voor de medewerkers als mensen ineens een Lord Voldemort a.k.a. ‘Hij die niet genoemd mag worden’ gaan bestellen. Voor nu bestel ik mijn drankje dus nog altijd bij de merknaam. Toch kan dit een oplossing zijn als je broke ass voor de Starbucks staat en die Frappuccino (of iets wat er op lijkt) je roept om geconsumeerd te worden. Wie weet.

Edit: Ik heb verschillende feedback gekregen van Starbucks medewerkers. De ene medewerker zegt dat dit trucje niet werkt, de ander zegt dat ‘het wel eens gedaan’ wordt. In de praktijk is het dus een ander verhaal.

Q: Durf jij?

http://frame.bloglovin.com/?post=444548 ... k=0&user=0
Groetjes, Lois
koekje
Been thanked: 1 time

Met dit trucje is het nog goedkoper dan bij Starbucks zelf

Bericht door koekje »

Tsja, maar goed dat ALTIJD als "ALTIJD" geschreven staat, je weet dus nooit zeker of je de korting krijgt. Dus probeer het eens uit en Starbucks verdient nog meer :) als ze je geen korting geven.

Ook met de korting is de frappuccino nog behoorlijk duur 3,35 euro.

Ook hiervoor is een veel goedkopere oplossing en daarvoor hoef je niet eens naar Starbucks. Zie hiervoor https://www.youtube.com/watch?v=7n8Nfy3ZBL8

Proost
Laatst gewijzigd door koekje op ma 27 jul 2015, 05:19, 2 keer totaal gewijzigd.
monique33
Has thanked: 21 times
Been thanked: 1 time

Re: Met dit trucje krijg je ‘ALTIJD’ korting bij Starbucks

Bericht door monique33 »

Koekje, wat een geweldige link/tip van je; gaan we zeker eens proberen!
Petra@

Re: Met dit trucje krijg je ‘ALTIJD’ korting bij Starbucks

Bericht door Petra@ »

Bij McDonald's krijg je je koffie altijd voor € 1,- als je zegt dat je 65+ bent, komt ook op de bon te staan, bij sommige McDonald's schijnt het nog goedkoper te zijn dan. Je hoeft je niet te legitimeren.
Plaats reactie