5 cent prijsverhoging postnl per 1-1-2021 (OT)

Praat in het gratis forum over alles dat met gratis producten te maken heeft.
Plaats reactie
Lois
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times

5 cent prijsverhoging postnl per 1-1-2021 (OT)

Bericht door Lois »

En in 2021 mogen we er weer aan geloven :(

Een postzegel op een brief van 20 gram gaat volgend jaar (2021) 96 cent kosten. Nu is dat 91 cent. Vroeger moest je dan postzegels bijplakken, maar nu mag je de ‘oude’ postzegel met nummer 1 gewoon blijven gebruiken. Is die termijn écht onbeperkt? En hoe zit het met oude gulden zegels?

Ja: postzegels met een 1 hoef je niet bij te plakken. Ook de mensen die bij de invoering postzegels kochten voor 46 cent hoeven nu dus niet bij te plakken. Dat geldt niet voor postzegels met een waarde aanduiding in euro's. Bij die postzegels moeten je bijplakken tot juiste tarief en daarvoor zijn speciale bijplakzegels van 2, 3, 5 en 10 cent beschikbaar.

Postzegels met een waarde in guldens zijn niet meer geldig.

https://www.plusonline.nl/wetten-regeli ... &utm_term=
Groetjes, Lois
Brigit

Re: 5 cent prijsverhoging postnl per 1-1-2021 (OT)

Bericht door Brigit »

En weer gaat de prijs omhoog :o
Ik koop ze nooit daar.
Bij postzegelsmetkorting kun je ze veel goedkoper kopen.
Vaker besteld en gaat altijd goed
Heb er nu net weer 25 voor 20,50euro besteld incl. verzending
Saakje

Bericht door Saakje »

Precies, ook ik koop bij postzegelsmetkorting mijn postzegels!
Amber

Bericht door Amber »

Dit is echt zo'n kip-ei verhaal...
wordt er minder post verstuurt omdat de tarieven zo enorm stijgen of stijgen de tarieven omdat er minder post wordt verstuurt?

En... is het een teken van ouderdom als de goede oude tijd van 39 cent een flits geleden lijkt??? :lol:

Bedankt voor de tip, ik kende die site helemaal niet!
Alain

Bericht door Alain »

Hier de nieuwe tarieven, dus ook Pakket, Internationaal en frankeer, bij postnl:  :cry:

https://www.postnl.nl/over-postnl/pers- ... ekend.html

https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven2021/

\ \ || / /
                                         ( 0 0 )
--------Skol C{_} -----oOOo--(_)--oOOo----- {_}D Brost----------
Brigit

Bericht door Brigit »

Alain schreef: wo 14 okt 2020, 16:30 Hier de nieuwe tarieven, dus ook Pakket, Internationaal en frankeer, bij postnl:  :cry:

https://www.postnl.nl/over-postnl/pers- ... ekend.html

https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven2021/

De tarieven voor het versturen van een pakket in Nederland blijven ongewijzigd :)
mnie

Bericht door mnie »

Ik moet nogal eens een verzekerd pakket naar het buitenland sturen, kosten 18 euro of 24,50. (of zelfs 28 euro of 34,50 als waarde boven 500 euro is.)

Heeft iemand dat weleens met Postzegels met korting gedaan?
Want ik moet gelijk een pakket voor 5x kopen, dat kost me dan 128,50 euro (ipv 142,50). En: "pakketten bestaan uit europostzegels". Maar de duurste internationale zegel heeft in 2021 een waarde van 1,55 euro. Dan zou ik bij frankering van 34,50 dus 23 postzegels moeten plakken! :lol:

Ik zal ze wel even mailen hoe en wat, maar heeft iemand hier wel eens ervaring ermee gehad, met zo'n groot bedrag, eventueel ook voor binnenland?
koekje
Been thanked: 1 time

Bericht door koekje »

mnie schreef: vr 16 okt 2020, 21:14 Ik moet nogal eens een verzekerd pakket naar het buitenland sturen, kosten 18 euro of 24,50. (of zelfs 28 euro of 34,50 als waarde boven 500 euro is.)

Want ik moet gelijk een pakket voor 5x kopen, dat kost me dan 128,50 euro (ipv 142,50). En: "pakketten bestaan uit europostzegels". Maar de duurste internationale zegel heeft in 2021 een waarde van 1,55 euro. Dan zou ik bij frankering van 34,50 dus 23 postzegels moeten plakken! :lol:

Ik zal ze wel even mailen hoe en wat, maar heeft iemand hier wel eens ervaring ermee gehad, met zo'n groot bedrag, eventueel ook voor binnenland?
Ik heb daar nog nooit gekocht.
Ik heb wel eens pakketten met losse postzegels volgeplakt. Hangt natuurlijk beetje af van grootte van het pakket, je moet de postzegels wel netjes naast / onder elkaar kwijt kunnen. Daarnaast moet er nog ruimte zijn voor een adres (sticker) en ook nog voldoende ruimte voor de track en trace code sticker.

Advies je hoeft geen pakket van 5 keer te kopen. Wellicht kun je beginnen, als je een pakket hebt waar € 18,- op moet, om eens te proberen met een pakket van € 24,60.
ik lees dat daar 10 combinatie van 2,73 in zitten, als je daar 6 combinaties van gebruikt zit je op (6 x 2,73 =) € 16,38, dan nog 1 zegel van 1 = € 0,91 en dan nog een paar bijplakzegels om de laatste € 0,71 aan te vullen als je precies op 18,00 uit wil komen. (of als dat teveel gedoe is nog een zegel van 1 dan komt je totaal op € 18,20)

Wat wel een dingetje kan worden is dat als je bij postpunt komt, je wel aan de medewerk(st)er dient aan te geven dat er al voor € 18,00 aan postzegels op zit. Er zijn er die dat niet zien/snappen als ze pakket aannemen (als je het niet zegt) en gewoon dus verkeerd intikken en dan moet je alsnog 18 euro betalen.
(als je iets meer geplakt hebt (bijv. € 18,20) maakt dat niet uit, dat hoef niet 18,20 te zeggen maar kun je volstaan met 18 euro te zeggen, je krijgt geen geld terug.)

Een combinatie van 2,73 is, naar alle waarschijnlijkheid, 3 zegels van 1 (t.w.v. 0,91) (3 x 0,91 = 2,73)
op een pakket van € 18,00 moet dan plaats zijn voor (6 x 3 + 1) = 19 zegels + bijplakzeges tot 0,71 of
voor een pakket van € 18,20 moet dan plaats zijn voor (6 x3 + 2) = 20 zegels.
Let wel op deze zegels kunnen in grootte verschillen, zie ook de voorbeeldplaatjes op de site.
Dat is van belang bij bekijken van de ruimte die nodig is op het pakket.

Een andere optie is als je geen zin hebt in bijplakken van zegels (naast de combinatie van 6 x 2,73 (= 18 losse zegels), om dan tegen de medewerk(st)er van het postpunt te zeggen, er zit al voor 16,38 aan postzegels op. Dan typen zij het verschil (€ 18,00 -/- € 16,38) bij via de track en trace sticker en moet je dus daar nog € 1,62 betalen.

Uiteraard is het bovenstaande maar een voorbeeld van een pakket dat verstuurd dient te worden twv 18,- en de combinaties van 2,73 aan postzegels, in andere pakketten kunnen andere combinaties zitten waar door je op ander aantallen uit komt.
Saakje

Bericht door Saakje »

Bij postzegelsmetkorting kun je ' gewone' postzegels met een 1 kopen. Altijd goedkoper dan je elders koopt. Deze houden de waarde, ach dat zullen jullie ook wel weten. :D
mnie

Bericht door mnie »

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg!
Is inderdaad toch nog wel een gedoe.
koekje schreef: za 17 okt 2020, 09:46
mnie schreef: vr 16 okt 2020, 21:14 Ik moet nogal eens een verzekerd pakket naar het buitenland sturen, kosten 18 euro of 24,50. (of zelfs 28 euro of 34,50 als waarde boven 500 euro is.)

Ik heb daar nog nooit gekocht.
Ik heb wel eens pakketten met losse postzegels volgeplakt. Hangt natuurlijk beetje af van grootte van het pakket, je moet de postzegels wel netjes naast / onder elkaar kwijt kunnen. Daarnaast moet er nog ruimte zijn voor een adres (sticker) en ook nog voldoende ruimte voor de track en trace code sticker.

Advies je hoeft geen pakket van 5 keer te kopen. Wellicht kun je beginnen, als je een pakket hebt waar € 18,- op moet, om eens te proberen met een pakket van € 24,60.
ik lees dat daar 10 combinatie van 2,73 in zitten, als je daar 6 combinaties van gebruikt zit je op (6 x 2,73 =) € 16,38, dan nog 1 zegel van 1 = € 0,91 en dan nog een paar bijplakzegels om de laatste € 0,71 aan te vullen als je precies op 18,00 uit wil komen. (of als dat teveel gedoe is nog een zegel van 1 dan komt je totaal op € 18,20)

Wat wel een dingetje kan worden is dat als je bij postpunt komt, je wel aan de medewerk(st)er dient aan te geven dat er al voor € 18,00 aan postzegels op zit. Er zijn er die dat niet zien/snappen als ze pakket aannemen (als je het niet zegt) en gewoon dus verkeerd intikken en dan moet je alsnog 18 euro betalen.
(als je iets meer geplakt hebt (bijv. € 18,20) maakt dat niet uit, dat hoef niet 18,20 te zeggen maar kun je volstaan met 18 euro te zeggen, je krijgt geen geld terug.)

Een combinatie van 2,73 is, naar alle waarschijnlijkheid, 3 zegels van 1 (t.w.v. 0,91) (3 x 0,91 = 2,73)
op een pakket van € 18,00 moet dan plaats zijn voor (6 x 3 + 1) = 19 zegels + bijplakzeges tot 0,71 of
voor een pakket van € 18,20 moet dan plaats zijn voor (6 x3 + 2) = 20 zegels.
Let wel op deze zegels kunnen in grootte verschillen, zie ook de voorbeeldplaatjes op de site.
Dat is van belang bij bekijken van de ruimte die nodig is op het pakket.

Een andere optie is als je geen zin hebt in bijplakken van zegels (naast de combinatie van 6 x 2,73 (= 18 losse zegels), om dan tegen de medewerk(st)er van het postpunt te zeggen, er zit al voor 16,38 aan postzegels op. Dan typen zij het verschil (€ 18,00 -/- € 16,38) bij via de track en trace sticker en moet je dus daar nog € 1,62 betalen.

Uiteraard is het bovenstaande maar een voorbeeld van een pakket dat verstuurd dient te worden twv 18,- en de combinaties van 2,73 aan postzegels, in andere pakketten kunnen andere combinaties zitten waar door je op ander aantallen uit komt.
Plaats reactie